Saturday, November 15, 2008

Lite aktivitet her hos meg..

Her er lite som skjer for tia - har fremdeles ei veldig vond arm. "Klassisk tennisalbue" sa fysio, før jeg starta med trykkbølgebehandling. Tok første behandling mandag - og skal ha neste nu på mandag. Hvis noen skulle lure på hva dette er:
"Radial trykkbølgebehandling er en alternativ fysikalsk /ortopedisk behandlingsmetode. Radial trykkbølgebehandling er en serie av høyenergetiske trykkbølger som appliseres på området som skal behandles. En trykkbølge er en rent mekanisk bølge, ikke en elektrisk. Behandlingen fører til en betennelsesliknende reaksjon i vevet som behandles. Kroppen reagerer med ved å øke blodsirkulasjon og stoffskifte i nedslagsfeltet, noe som stimulerer og akselererer kroppens egne reparasjonsprosesser. Trykkbølgene bryter ned skadet vev og kalkpåleiringer.
Det tar ca 5 - 10 minutter å administrere 2-3000 trykkbølger per behandling."
På denne behandlingen stemmer vel "ordtaket" om at vondt skal vondt fordrive.. :-)
Imorgen skal jeg pusle litt forsiktig, tenker jeg....så kanskje jeg har litt nytt å vise etter helga.
God helg!

3 comments:

Anonymous said...

God bedring, bli ordenlig bra, for vi vil se flere flotte prosjekter fra deg.

Aud said...

Håper du blir bedre snart!
Tenk at vi skulle bli sånne enarmede damer (ikke banditter) nå rett før julestria setter inn...

Hege-Annie Simonsen said...

Masse god bedring til deg!!! Nydelige kort du har laget i det siste, til tross for den vonde armen!!! :-D Klem, Hege